MENU
Wróć

Fundacja ITAKA z działaniami na Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

dePRESJA – bliżej, niż myślisz – to hasło tegorocznej kampanii Fundacji ITAKA w związku z Ogólnopolskim Dniem Walki z Depresją. Z presją może zmagać się każdy, niezależnie od wieku. Dlatego Fundacja ITAKA postanowiła tegoroczne działania zaadresować zarówno do dorosłych, jak i nastolatków.

Motywem przewodnim tegorocznych działań Fundacji ITAKA z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z depresją jest PRESJA.

Presja to zjawisko wielowątkowe – dotyczy zarówno dorosłych jak i dzieci czy nastolatków.  – Niektórzy zmagają się z presją rówieśniczą, inni stawiają czoła presji oczekiwań bliskich, przełożonych czy społeczeństwa. Czasami też – sami na siebie narzucamy presję. Zdarza się, że presja potrafi działać mobilizująco. Jednak kiedy poddajemy się jej przez dłuższy czas – jej konsekwencje mogą być dla nas przytłaczające. I na tych konsekwencjach chcemy się skupić w tegorocznej kampanii. Przewodnie hasło to: dePRESJA – bliżej, niż myślisz – mówi Izabela Jezierska – Świergiel, dyrektor ds. PR i fundraisingu Fundacji ITAKA. Kampania jest kierowana zarówno do osób dorosłych, jak i młodzieży.

Część dedykowaną dzieciom i nastolatkom rozpoczęła  współpraca z portalem LIBRUS – dostawcą najpopularniejszego dziennika elektronicznego w Polsce. Na łamach portalu ukazała się rozmowa z Magdaleną Wrzesień, psycholog Fundacji ITAKA , w którym poruszany jest temat presji, jaka dotyka dzieci i nastolatki. W wywiadzie Magdalena Wrzesień wyjaśnia, jakie czynniki sprawiają, że  dzieci czują się słabsze, gorsze czy niewystarczające. Podpowiada również, jakie zachowania i sytuacje mogą być sygnałem, że dziecko przestaje radzić z presją. Wywiad można przeczytać tu: https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/depresja-kontra-nastolatki

W tym roku w walkę z depresją wśród młodzieży zaangażowały się także Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ), AMS, Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie oraz Synergic. Akcję wspiera Firma Clear Channel Poland. W ramach kampanii pod hasłem „Stop depresji” na autobusach miejskich w Warszawie (powierzchnie typu Busback na tyłach pojazdów) pojawią się layouty graficzne zachęcające do korzystania ze wsparcia Antydepresyjnego Telefonu Zaufania, od lat komunikowanego przez Itakę w ramach kampanii społecznych.

Przy tej okazji zbadana zostanie skuteczność działań komunikacyjnych z wykorzystaniem powierzchni na autobusach miejskich w stolicy. To wspólna inicjatywa Fundacji ITAKA i MZA, AMS, IGRZ oraz Synergic. Badanie ma ustalić skalę zapamiętywania takich kampanii oraz zwrócić uwagę na wartość reklamy w transporcie miejskim. Kampania rozpocznie się 22 lutego i potrwa miesiąc.

W przypadku osób dorosłych, Fundacja ITAKA skupi się na działaniach w social mediach. Wraz ze wsparciem influencerek, którym bliska jest tematyka psychologiczna, opowiemy o różnych rodzajach presji i konsekwencjach, jakie za sobą niesie. W ten sposób pokażemy, że problem może dotyczyć każdego z nas – nawet tych, którzy znają schematy działania ludzkiej psychiki.

Tegoroczne działania pod hasłem dePRESJA – bliżej, niż myślisz są częścią kampanii STOP DEPRESJI, którą Fundacja ITAKA prowadzi nieprzerwanie od 2009 roku. W ramach tej kampanii Fundacja m.in. prowadzi dwie linie wsparciowe: Antydepresyjny Telefon Zaufania oraz Telefon Zaufania Młodych. Więcej informacji na https://stopdepresji.pl/

_________________

Antydepresyjny Telefon Zaufania 22 484 88 01 działa od ponad 20 lat. Psychologowie, psychoterapeuci, psychiatrzy i seksuolodzy udzielają wsparcia osobom w kryzysach psychicznych od poniedziałku do piątku w godzinach 15:00 – 20:00. Przez lata działalności zostały udzielone tysiące porad, a średni czas rozmowy to 30 minut. Antydepresyjny Telefon Zaufania to jedyna linia pomocowa zapewniająca możliwość nieodpłatnego kontaktu przez telefon z lekarzem psychiatrą. Telefon na stałe wspierają BNP Paribas i Polpharma S.A.

Telefon Zaufania Młodych 22 484 88 04 działa od 1 czerwca 2020 roku. Jest dedykowany dzieciom, nastolatkom i młodym dorosłym. W ramach wsparcia psychologicznego działa telefoniczna linia wsparcia: poniedziałek – sobota 11:00-21:00, czat poniedziałek-wtorek 11:00-21:00. Ponadto, zapewniamy młodym ludziom możliwość udziału w nieodpłatnych sesjach online z psychologiem (pakiet 5 sesji na osobę). Telefon Zaufania Młodych działa dzięki wsparciu finansowemu marki Reserved.

Wróć