MENU
Wróć

Gdzie jest Andrzej?, czyli Strefa Fundacji ITAKA na Pol’and’Rock Festival 2019

Rocznie w Polsce ginie 19 tys. osób, z czego 5 tys. to osoby poniżej 17 roku życia. Główną przyczyną zaginięć nastolatków są ucieczki. Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz pomysłodawca i organizator akcji, agencja Horeca Group, stworzyły na terenie festiwalu strefę warsztatowo – dyskusyjną oraz zorganizowały kampanię na styku online i offline pod hasłem „Gdzie jest Andrzej?”.

Ogromnym problemem, który przybiera na sile w okresie letnim są ucieczki. Każdego roku ponad 4 tys. nastolatków ucieka z domu po raz pierwszy. Taka sytuacja stanowi ogromne zagrożenie dla młodych ludzi. Podczas ucieczki dzieją się często złe rzeczy, które mogą napiętnować je na całe życie. Wychodząc naprzeciw problemowi, Fundacja ITAKA i Horeca Group zorganizowały strefę edukacyjną na największym festiwalu muzycznym w Polsce. Corocznie Pol’and’Rock Festival odwiedza blisko 800 tysięcy fanów muzyki, w większości młodych ludzi.

Ucieczka to forma wołania o pomoc. To sygnał, że w życiu dorastającego człowieka dzieje się coś złego. Trudności w rodzinie, szkole, może konflikty z przyjaciółmi… Ucieczka to też ogromne zagrożenie dla młodych ludzi, z którego oni sami nie zdają sobie sprawy. Dlatego tak bardzo zależy nam na tym, żeby dotrzeć z kampanią “Gdzie jest Andrzej?” do jak największej liczby młodych osób – mówi Alicja Tomaszewska, prezes i założycielka Fundacji ITAKA.

Cover

Uczestnicy festiwalu mają możliwość rozmowy z psychologiem o tym, o czym często trudno rozmawiać z przyjacielem, partnerem czy rodzicem. Do dyspozycji młodych ludzi jest zespół psychologów i prawnik Fundacji ITAKA, którzy wysłuchają, doradzą i podpowiedzą, co robić nawet w tych najtrudniejszych sytuacjach. Specjaliści Fundacji przygotowali także warsztaty i wykłady z zakresu bardzo zróżnicowanej tematyki dotyczącej zarówno zaginięć, ale także problemów nastolatków jak i osób dorosłych. Tematyka wykładów:


• Kiedy zaginie człowiek? Ślepym okiem Temidy na zaginięcia.
• Co się ukrywa pod makijażem… czyli walka o własne JA! Jak nastolatki poszukują własnej tożsamości? + warsztaty makijażowe
• Sexting – znajomi Ci tego nie zapomną.
• Ucieczka to nie wycieczka!
• Smutni nastoletni
• Miłość nie zaraża.
• Czy rodzic może porwać własne dziecko?

Drugim tematem, obok ucieczek nastolatków, z którym ekipa ITAKI pojawia się na Festiwalu, jest depresja. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn zaginięć w grupie powyżej 18 roku życia. Jest też także co raz częstszą przyczyna ucieczek nastolatków. Specjaliści Fundacji będą dostępni codziennie w godzinach 10.00-20.00.

Sercem festiwalowej strefy jest instalacja – latarnia. Górująca nad terenem imprezy stanowi punkt spotkań oraz orientacji w przestrzeni festiwalu. Jest to również miejsce do zostawiania wiadomości innym festiwalowiczom. Drugim ważnym punktem jest galeria zaginionych – miejsce umieszczenia zdjęć i informacji o aktualnie poszukiwanych osobach przez Fundację ITAKA. Trzecią strefą jest strefa foto, z festiwalowo pomalowanymi, kolorowymi manekinami. Można w niej zrobić sobie z selfie lub fotkę ze znajomymi. To kolorowe manekiny posłużą w kampanii marketingowej do pokazania problemu zaginięć młodych ludzi w Polsce.

- Od 9 lat działamy na festiwalach w całej Polsce, znamy ich realia, problemy i przede wszystkim odbiorców. Stąd pomysł, żeby wejść we współpracę z Fundacją Itaka i zrobić niekomercyjną kampanię dla uczestników Pol’and’Rock Festival. – mówi Katarzyna Zaniewska, managing director Horeca Group – “Gdzie jest Andrzej?” to kampania, która przyniesie wartość edukacyjną i trafi w prawdziwe potrzeby młodych ludzi. A jednocześnie digitalowo, niestandardowo trafi do trudnej grupy odbiorców, jaką są millenialsi na festiwalu – dodaje.

Organizatorem i pomysłodawcą kampanii i strefy festiwalowej jest agencja kreatywna Horeca Group. Firma działa od 2004 roku i specjalizuje się w łączeniu przestrzeni online i offline, tworząc unikalne doświadczenie marek. Na organizację wydarzeń patrzy kompleksowo: od koncepcji kreatywnej, przez produkcję angażującego kontentu do przestrzeni digital, po sprawną realizację całości przedsięwzięcia. Horeca Group na przestrzeni lat stworzyła wiele rozpoznawalnych projektów, m.in. Heineken Stage na Open’er Festivalu, „Po Stronie Natury” dla marki Żywiec Zdrój, „Reebok Fit Shop”, „Danoners World Cup” czy „Drivers’ Fuel Challenge” dla marki Volvo Trucks.

Zdjęcie do pobrania

Wróć