MENU
Wróć

ITAKA i Polska Press razem poszukują zaginionych

Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych rozpoczęła współpracę z Polska Press, jednym z największych wydawnictw medialnych w Polsce, liderem wśród mediów lokalnych i regionalnych. W ramach umowy, w serwisach internetowych należących do Polska Press, będą ukazywać się cykle artykułów z danymi i wizerunkami osób zaginionych. Dzięki zastosowaniu rozwiązań automatycznych, dane na ich temat będą na bieżąco aktualizowane. 

– Publikacja wizerunku osób zaginionych to jedno z najważniejszych i najskuteczniejszych działań poszukiwawczych. Internet daje możliwość dotarcia z informacją o zaginięciu do ogromnej liczby odbiorców w krótkim czasie. Zależy nam na tym, aby o zaginięciach wiedzieli nie tylko mieszkańcy poszczególnych miast czy regionów, ale także, żeby tego typu informacje miały zasięg ogólnopolski. Dlatego bardzo cieszy nas współpraca z Polska Press, która w swoim portfolio ma tytuły o zasięgu krajowym i lokalnym – mówi Izabela Jezierską – Świergiel, dyrektor działu PR i Fundraisingu Fundacji ITAKA.

Informacje o zaginionych pojawiają się stale we wszystkich serwisach internetowych takich tytułów jak: Polska Dziennik Bałtycki, Polska Głos Wielkopolski, Polska Dziennik Łódzki, Polska Metropolia Warszawska, Polska Gazeta Wrocławska, Polska Dziennik Zachodni, Polska Gazeta Krakowska, Polska Kurier Lubelski, Głos Dziennik Pomorza, Gazeta Lubuska, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny, Echo Dnia, Gazeta Pomorska, Kurier Poranny, Gazeta Współczesna, Nasze Miasto.

Co więcej, dzięki zastosowaniu rozwiązań automatycznych dane dotyczące zaginięć będą na bieżąco monitorowane i w razie potrzeby aktualizowane. W działalności Fundacji korzystamy z nowoczesnych technologii, bo to one są obecnie jednym z najbardziej efektywnych narzędzi wspierających działania poszukiwawcze. Nasza baza danych jest na bieżąco monitorowana i w razie potrzeby modyfikowana, a wszelkie aktualizacje wysyłane są do naszych partnerów w czasie rzeczywistym. W bazie znajdują się dane osób zaginionych, które zostały przekazane Fundacji ITAKA przez ich rodziny.

– Problem zaginięć jest wciąż bardzo aktualny, w samym ubiegłym roku zaginęło prawie 13 tysięcy osób, dlatego jesteśmy otwarci na nawiązanie współpracy z innymi mediami. Wierzymy, że działając razem możemy pomóc większej liczbie rodzin – mówi Jezierska – Świergiel.

Wróć