MENU
Wróć

Zamień twarz i pomóż odnaleźć zaginionych – SNAP&SEEK

25 maja to Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. Od 12 lat Fundacja ITAKA uwrażliwia w tym dniu Polaków na temat dzieci i nastolatków, które zniknęły bez śladu. W tym roku z pomocą agencji K2 organizacja postanowiła uruchomić pierwsze na świecie narzędzie wykorzystujące Snapchata do poszukiwania osób zaginionych – SNAP&SEEK .

Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że tylko w zeszłym roku Policja  odnotowała ponad 8 tysięcy zaginięć osób poniżej 17 roku życia. Najwięcej, bo aż 5 788 przypadków to zaginięcia w grupie wiekowej 14 – 17 lat. Duża część tej grupy to nastolatki, które z różnych, często dramatycznych, powodów zdecydowały się na ucieczkę z domu. Są jednak wśród tej grupy także ofiary przestępstw lub nieszczęśliwych wypadków. Osoby, po których ślad po prostu zaginął.

W tym roku naszą akcję postanowiliśmy skierować do osób młodych z nadzieją, że zaangażują się one w poszukiwania swoich rówieśników. Zastanawialiśmy się, jak do nich dotrzeć i z pomocą przyszła nam agencja K2, która zaproponowała stworzenie pierwszego na świecie narzędzia wykorzystującego nową funkcję Snapchata – Face Swap – mówi Izabela Jezierska-Świergiel, członek zarządu ds. PR i Fundraisingu Fundacji Itaka. Wg ostatnich badań na Snapchacie znajduje się już ponad 900 000 młodych Polaków* w wieku 13-25. Nowa funkcja Face Swap wprowadzona przez Snapchat pod koniec kwietnia br. umożliwia podmianę swojej twarzy w profilu na twarz z dowolnego zdjęcia zapisanego w telefonie. Postanowiliśmy to wykorzystać i stworzyliśmy stronę SNAP.ZAGINIENI.PL, z której nastolatkowie, a także inni użytkownicy Snapchata, mogą pobrać zdjęcia zaginionych osób, podmienić swoją twarz na twarz jednego z poszukiwanych i tym samym rozpowszechnić jego wizerunek wraz z wiadomością o zaginięciu po swoich znajomych na Snapchacie – komentuje akcję Jakub Sagan, Deputy Creative Director z Agencji K2.

Rozpowszechnianie wizerunku osób zaginionych jest wciąż najlepszym sposobem na ich odnalezienie – dodaje  Izabela Świergiel. W wypromowanie narzędzia SNAP&SEEK oraz Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego zaangażowały się osoby, które cieszą się sympatią użytkowników Snapchata m.in. Karolina Gilon, Karol Paciorek, Naruciak, Michał Sadowski, Matt Olech, Areta Szpura, Ania Matysiak i wielu innych. Koncepcję i realizację narzędzia przygotowała agencja K2, a współpracę ze znanymi influencerami oraz promocję medialną akcji wsparł dom mediowy K2 Media. Narzędzie zostanie uruchomione 25 maja 2016 r. i będzie można z niego korzystać bez żadnych ograniczeń czasowych.

Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na: #Snapandseek oraz snap.zaginieni.pl

* Badanie, o którym mowa w informacji: https://napoleoncat.com/blog/demografia-uzytkownikow-snapchata-w-polsce/

…..

***

O Międzynarodowym Dniu Dziecka Zaginionego

Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego obchodzony jest co roku 25 maja. Jest to dzień szczególny, poświęcony pamięci zaginionych dzieci oraz solidarności z ich rodzinami. Znakiem rozpoznawczym tego dnia jest kwiat niezapominajki. Głównym celem tego dnia jest zwrócenie uwagi społeczeństwa, że wśród zaginionych prawie połowa to osoby małoletnie. Przyczyny zaginięć wśród dzieci i młodzieży mogą być różne, ale efekt zawsze ten sam: brak informacji na temat tego, co stało się z zaginionym i ogromne cierpienie jego bliskich, którzy nigdy nie tracą nadziei na to, że pewnego dnia ich dziecko wróci do domu. W tym wypadku czas nie leczy ran.

 K2

K2 jest jedyną niezależną agencją interaktywną w Polsce, która kreatywnie wykorzystuje nowe technologie, by przybliżać konsumentom marki swoich Klientów. Dzięki kompleksowemu podejściu od 19 lat pomaga firmom z różnych branż przedstawiać wartości ich marek. Zaufali jej: Volkswagen, IKEA, PKO BP, Heineken, Desperados, PKN ORLEN, PGE, Carrefour Polska, PZU, Janssen, Decathlon i wielu innych.

 

Wróć